joi, 13 august 2009

Noaptea si demonii ei


Incercam sa deslusesc, intr-o postare mai veche, motivele pentru care, unele trairi devin mai puternice noaptea. Raspunsul a venit, evident, atunci cand am incetat sa-l mai caut. L-am gasit chiar in primele pagini ale cartii Eternul sot, scrisa de Dostoievski.

"In ultima vreme, uneori noaptea, gandurile si senzatiile sale se preschimbau aproape cu totul in comparatie cu cele obisnuite si indeobste nu semanau deloc cu cele din prima parte a zilei. Acest lucru il uimi si il facu sa se adreseze unui doctor vestit, un bun cunoscut al sau. I se destainui, bineinteles, mai mult in gluma. Medicul ii raspunse ca schimbarea gandurilor si a senzatiilor, ba chiar dedublarea lor in noptiile de insomnie si in genere noaptea, este un act curent la oamenii "care gandesc si simt puternic"; ca o seama de convingeri din intreaga viata se modifica uneori brusc sub influenta melancolica a noptii si a insomniei; ca dintr-o data se iau uneori din senin cele mai fatale hotarari. Toate acestea merg bineinteles pana la o anumita limita si daca persoana cu pricina ajunge sa perceapa prea puternic aceasta dedublare, provocandu-i o suferinta, acesta-i un simptom indiscutabil ca maladia s-a declansat;"

De unde am tras si eu concluzia ca maladia s-a declansat... :))

P.S.: Poza e facuta in Sibiu, intr-o seara in care gandurile imi lipseau cu desavarsire...

0 comments:

Trimiteți un comentariu