luni, 26 octombrie 2009

Decizii / nepasare


Acum ceva timp, am zarit pe unul din blogurile catre care m-au purtat “pasii”, un gadget referitor la o campanie antifumat. Nu l-am adoptat imediat, desi sunt cu totul de acord ca persoanele care fumeaza, ar trebui sa-si pastreze viciile exclusiv pentru propria persoana, fara sa-i oblige pe nefumatori sa fumeze pasiv.

Pot, acum, sa sustin cu toata inima un astfel de demers, mai ales ca Alin al meu s-a hotarat, pe cat de brusc si neasteptat, pe atat de hotarat, sa renunte la fumat.

Am primit vestea cu uimire, intr-o dupa amiaza de duminica, acum doua saptamani. Termin pachetul asta si ma las, mi-a spus. Entuziasmata la culme, mai ales pentru ca era o decizie proprie, fara influente din partea mea, l-am crezut pe loc. Nici nu mi-a trecut prin cap ca ar putea fi slab si ar ceda ispitei. Am simtit, in schimb, o mandrie fara margini si o puternica dorinta de a-l sustine in orice fel ar avea nevoie. Asteptarile mele nu mi-au fost dezamagite, mai ales ca ii spuneam de cate ori aveam ocazia cat de mandra sunt de el. Astfel, presiunea era si mai mare ;))

Am sarbatorit fiecare saptamana ce a trecut ca pe o aniversare si i-am promis ca nu voi inceta sa fiu mandra nici cand va trece mai mult timp.

Ieri i-a adus fratelui meu colectia lui de brichete si accesorii aferente, lucru dezaprobat de mama, care spera ca el sa-i urmeze exemplul :).

Beneficiile acestei decizii s-au vazut imediat. Respiratia fara fum de tigara e mult mai proaspata, ceea ce ma face sa vreau sa-l sarut si mai des. Nu mai pleaca de langa mine, cand mi-e lumea mai draga, pentru a mai fuma o tigara. Nu ma mai trage curentul in masina si nu-mi mai este frig iarna, pentru ca el nu se poate abtine pana la destinatie. Banii economisiti pot fi folositi in alte scopuri, mai necesare. Iar cel mai important aspect e sanatatea lui, care are de castigat tot mai mult, odata cu trecerea timpului.

Sustin, deci, cu mai mult entuziasm un astfel de demers si ma bucur in continuare de avantajele ce decurg din lipsa fumului de tigara.

Pentru fumatori: renuntarea e un lucru care merita incercat. Solicita vointa si aduce multe beneficii, inclusiv materiale. Decizia apartine fiecaruia. Dar, cel putin respectati dreptul nefumatorilor de a nu fuma.


P.S.: Poza mi s-a parut comica, intr-un fel... :)

0 comments:

Trimiteți un comentariu