luni, 12 octombrie 2009

Si totusi, am un vis...


Aveam de gand sa incep revoltata aceasta postare. Insa, am recitit gandurile si sentimentele tale asternute in cuvinte si m-am mai linistit.
Acum voi reda cu o nota de calm, ceea ce doream sa scriu cu patima.
Viata nu e dreapta. Eu nu suport nedreptatea, dar imi place sa ma bucur de viata. Lumea in care traim e cruda si partinitoare. Tine partea banilor. Mie mi-ar placea sa nu mai existe bani. Dar asta e un vis, iar a visa e un lux pe care putini si-l mai permit.
Legaturile intre suflete s-au transformat in "relatii" si "pile", dragostea in interes, prietenia in ipocrizie, iar oamenii in fiare. Doar infatisarea umana mai aminteste de Om. "Continutul" a fost golit de mult.
Visul meu - si acum imi dau seama ca am si eu unul - e sa gasesc o cale de a umaniza fiarele. Visez la o lume dominata de afectiune, compasiune, bunatate, in loc de interese meschine, o lume in care nu exista competitie decat pentru a crea, a ajuta, a renaste din propria cenusa.
Dar nu-mi permit luxul de a spera la asa ceva. Pentru ca aceasta e unul din acele vise, atat de reale, incat le poti simti prezente, dupa ce te-ai trezit, toata ziua. Si nu de alta, dar ar fi cam greu de suprapus o lume perfecta, peste realitatea bruta din care tot speri sa te trezesti. Nu sunt compatibile aceste doua lumi, dimpotriva, se resping cu putere. Si din pacate eu trebuie sa traiesc in cea din care mi-as dori sa ma trezesc...

2 comments:

Andrei S. spunea...

Undeva, în adîncul fiinţei umane, acesta este visul tuturor. Mulţi l-au uitat, puţini şi-l aduc aminte şi chiar mai puţini luptă pentru realizarea sa.

Gandhi spunea aşa: "Fii tu schimbarea pe care vrei să o vezi în cei din jurul tău."
Cuvinte simple dar pline de înţeles şi înţelepciune...

Numai bine.

Monica spunea...

Intr-adevar, cunosc si eu acest citat, insa nu cred in puterea exemplului. Poate doar in puterea unui exemplu negativ.
Exemple pozitive nu vor urma decat cei care poti fi si ei, la randul lor exemple. Exceptiile sunt rare si nesemnificative.
Am fi trait intr-o lume de vis, daca cei dominati de interese proprii si rautate ar fi putut fi influentati prin puterea exemplului.

Numai bine si tie iti doresc si iti multumesc pentru comentariu.

Trimiteți un comentariu