vineri, 19 martie 2010

Trompe l’oeil: estetica guvernării Boc


Da, un nou articol comico-genial al Leliei Munteanu. Pentru cei care nu ştiu ce înseamna Trompe l'oeil - cum nici eu n-am ştiut până să citesc textul - vă scutesc de căutare. Este o tehnică utilizată în pictură, în scopul creării iluziei de tridimensionalitate.
"Premierul Boc e un personaj candid. Cine zice c-a început să bărbierească statui nu pricepe nimic. A inventat şedinţele de guvern itinerante. Poate nu-i cea mai bună idee: n-are decât să le ţină şi la Kuala Lumpur - (aţi fost siguri că o să... invoc un oraş din Croaţia) - şi tot n-o să-i crească BIP-ul, vreau să zic PIB-ul. Aleargă din loc în loc, de zici că-i urmărit de creditori. Abia mai reuşesc sindicatele să se ţină după el, cu toată recuzita... Cum a fost la Iaşi? Bine. Până şi-a ridicat ochii suuus, pe perete: Şto etă? Etă provokaţia! Taman în Aula Magna: Aulaeu! Cine credeţi că plutea acolo, lipită de un cataroi, înconjurată de grohotiş celest? O cetăţeană goală-puşcă. S-a sesizat şi Sepepeul şi a luat, la rându-i, poziţii de tragere, cf. L. 191 per 1998, cap. II secţiunea 3, art. 14, litera h. Înţeleg şi eu cum vine treaba cu estetica, doar am absolvit cursul "Să ţesem frumos". Problema e însă că nu putea să prezideze şedinţa ditamai (vorba vine) premierul, pe un fundal de-a dreptul alegoric. Astăzi zici "nud" şi se aude "buget". N-ai voie să penetrezi populaţia cu un mesaj pesimist. Prin urmare, simbolul recesiunii trebuia 1) echipat urgent sau 2) pitulat. S-a optat pentru soluţia doi: au pus un cearceaf pe femeie, să nu stârnească auditoriul. Ce-ar mai fi putut să facă? S-o răzuiască de-acolo, ca la loto - n-ar fi câştigat nimic. Să picteze ceva peste - da. Ştie Executivul s-o facă in trompe l'oeil, de o să ni se pară că noi am împrumutat FMI-ul."

5 comments:

fairy tale spunea...

Pictura lui Sabin Balasa l-a dat peste cap pe Boc intradevar!Cred ca se trage de la stres.Vorba ta Monica prea il alearga lumea.Incepe sa-mi fie mila de el! S-a uzat de la sforile cu care-l dirijeaza papusarul!Periculos este ca ne scufundam economic.Trebuie fie sa economisim pentru ca aceasta criza v-a tine la noi cel putin 5 ani cu toate cele ce deriva din ea, fie sa ne cautam o alta patrie si sa aplicam dictonul latin ''unde-i bine acolo-i patria''

Monica spunea...

N-am crezut ca o sa ajung sa spun, vreodata, ca as pleca din tara. Acum, mi se pare singura solutie pentru a trai decent.
Ce se intampla la noi, pe piata muncii, se aseamana izbitor cu sclavia, sau cu munca in folosul comunitatii.

sandugabrielaioana spunea...

Genial prezentat!
Nu esti singura care considera ca tara asta nu-ti ofera prea multe perspective. Fie esti platit mizerabil, fie muncesti pana la epuizare pentru 2-3 lei in plus. Eu una, pe langa job-ul de toate zilele am ales sa fac si meditatii. Este epuizant, dar nu am de ales! Intr-o tara in care faci o facultate la stat (nu la privat unde poti sta acasa si dupa 3 ani iti bate diploma la usa), cu bursa in strainatate, cu o dubla specializare care ai spune ca-ti pune lumea la picioare, am ajuns sa muncesc pe branci pentru a putea trai DECENT. Prin asta inteleg sa-mi pot plati darile la stat si sa nu mananc paine cu ceapa in fiecare zi.
Traim intr-o Romanie a tuturor posibilitatilor... o Romanie in care normalul e anormal si invers...
Dar, cu toate ca nu prea imi place sa-mi plang de mila, vreau sa cred si sa privesc si partea plina a paharului... daca nu ne nasteam in Romania tuturor posibilitatilor nu puteam vorbi acum de criza morala, financiara, economica, politica... si de identitate nationala!
Daca tot imitam, copiem si xeroxam tot ce-i prost de prin batrana Europa, ma gandesc ca ar trebui sa incercam sa imprumutam si lucrurile constructive, frumoase si de perspectiva... ipse dixit!

Monica spunea...

Si eu am absolvit o facultate la stat. M-a pasionat domeniul (ingineria mediului) si am avut ganduri mari, am facut chiar si voluntariat, dar... n-am cunoscut pe nimeni influent si nici bani de impins n-am avut.
Fratele meu are si el dubla specializare, dar cum a absolvit faculatea in an cu criza, inca isi cauta de munca.
Seful meu, insa, un om ce a terminat liceul la o varsta inaintata, apoi a facut si o facultate particulara, bineinteles, primind diploma acasa, cum bine ai spus si tu, o duce foarte bine. Mai prost se descurca in a vorbi limba materna, dar nu pare sa fie un impediment pentru o functie de conducere. Nu in tara cu succesuri, permisuri si accesuri...

sandugabrielaioana spunea...

Ooo, da... in ceea ce priveste functiile cu scaun fix si foarte pufos, se pare ca sunt doar pentru oameni care "stie sa vorbesc cu tine" (daca tot veni vorba da "succesuri"). O duc nu bine, foarte bine, iar in viitorul apropiat nu cred ca-i va detrona cineva - dovada europarlamentarul G.Becali, C.V. Tudor; o alta paleospecie homo-sapiens: Vanghelie "care este pe persoana fizica" si lista ar putea fi, din pacate, nesfarsita ...

Trimiteți un comentariu