joi, 18 martie 2010

Urme


Acum câteva luni am urmărit un documentar despre destinaţii de vacanţă. Astfel m-am îndrăgostit de Opatija, Croaţia. Am visat să ajung o dată acolo.

Azi am primit pe e-mail-ul de la muncă o oferta de la o agentie de turism. Da, pentru Opatija. E foarte avantajoasă, cu masă, cazare, ghid, tot ce trebuie, inclus. Un vis. Unul care va ramane la stadiul de vis.

Primul meu gând a fost la mama. Cu siguranţă i-ar fi făcut bine şi ne-ar fi făcut bine să mergem cu toţii. Preţ de câteva secunde mi-am şi imaginat cum ar fi, departe de grijile si problemele ce mă / ne sufocă tot mai mult cu fiecare zi, de senzaţia tot mai puternică că totul e inutil, că viaţa ar trebui să însemne altceva, decât epuizare prin muncă şi stres.

Mă vedeam fericită, cu sufletul vibrând la frumuseţile locurilor, străbătând străduţele acelea inexplicabil de familiare şi bucurându-mă de o linişte, pe care, doar îmi aduc aminte că am simţit-o.

Mă trezesc totuşi realizând că nu am paşaport, bani şi nici timp. Probabil că mama ar avea şi probleme grave la muncă, dacă şi-ar lua concediu. Că doar nu e un drept al fiecărui angajat, ci o nesimţire să laşi neterminate proiecte ce aduc bani doar patronilor.

M-am trezit. Visarea cu ochii deschişi dăunează grav sănătăţii. Celei psihice.

12 comments:

fairy tale spunea...

Monica ,in tot tragismul situatiei ai accente comice si spre rusinea mea am ras de ultimile fraze legate de pasaport bani si timp.Munca la patron cred ca e destul de grea iar sabia lui Damocles sade deasupra capului dar roata se mai invarte si o sa vina binele si pe la tine!Patronul la care lucrez eu cred ca ar trbui clonat.Are 74 de ani iubeste viata si in doi ani de cand lucru la el nu m-a verificat niciodata si cand i-am propus sa ma plateasca la negru pentru ca am si pensie mi-a spus ca nu eludeaza statul.Iti vine sa crezi?La vara daca o sa fim sanatosi iei pe mama si pe cine mai ai pe langa tine si daca iti va face placere familia mea ar fi fericita sa va gazduiasca.Avem o casa in care nu sta nimeni si are toate facilitatile .Sa auzim numai de bine!

Monica spunea...

Stefan, ma bucur ca ai sesizat si nota comica. E modul meu de a face haz de necaz. Altfel, as lua-o razna.
Patronul tau e visul meu :)) Putini oameni de genul asta exista si mai trebuie sa ai si un noroc fantastic sa-i intalnesti. Ma bucur pentru tine.
Ma flateaza oferta ta si ma incanta ideea ca mai exista si Oameni, nu doar rechinii printre care ma chinui sa-mi fac loc.
Locuiesti in zona Maramuresului, nu? :) E chiar amuzanta situatia asta...
Acum 2 ani am fost la Predeal cu familia, prima noastra calatorie impreuna. In timpul acelui concediu am simtit o dorinta nebuna sa vad Sibiul. Nu s-a putut, dar am sperat sa ajung anul urmator. Poza de pe "frontispiciu" sta marturie :)
Anul trecut am ajuns la Sibiu, tot cu familia si cu un membru in plus, de data asta, iar la intoarcere, mama a propus pentru anul asta Maramuresul, daca vom fi sanatosi.
Daca oamenii sunt la fel ca in Sibiu, va fi o placere sa simt pentru cateva zile ca traiesc printre fiinte umane.
Sa ne auzim de bine, cum spui tu :)

fairy tale spunea...

Oamenii de la munte sunt toti la fel din orice zona a tarii!Sanatate sa fie si o sa-ti indelinesti visul!La noi la moroseni avem o calitate.Nu stim sa ne prefacem si ce avem de spus spunem direct de asta nici nu ne poarta pica nimeni! Sa ne auzim cu bine si sa incepem sa dezvoltam subiectul cartilor vechi.O sa ma documentez cu francezul care a scris romanul ''CITADELA'',eu il stiam ca fiind un pilot care a sfarsit tragic in al doilea razboi mondial.Iti urez minerescul salut"NOROC BUN"

Between two lungs spunea...

Care "membru in plus", gazela? Parca erau doi...:))

Monica spunea...

:)) Aoleu, pe tine te-am considerat deja parte din familie. Din moment ce ai fost si la Predeal... "Intrusul" a venit la Sibiu :))

Monica spunea...

Stefan, iti recomand calduros "Citadela". Mie mi-a luat vreo 9 luni s-o citesc. Nu din lipsa de timp, ci din frica ca nu voi mai putea citi nimic dupa. Petreceam zile bune, procesand un singur capitol si scriind pe blog despre asta.

AmonRa spunea...

mhm..."intrus" :-?

Monica spunea...

A nimerit si el intamplator pe aici si s-a gandit sa se bage in seama... :))
Mai bine schimba poza. Imi placea mai mult cea de la mare, de 1 mai.
:*

AmonRa spunea...

Pe langa faptul ca ma ofensezi, numindu-ma "intrus", mai ai si pretentii...si nu am nimerit intamplator, am intrat sa vad ce mai pui la cale :*

Monica spunea...

Da, da, da... ;)) Si ce mai pun la cale? :-"

AmonRa spunea...

O revolutie :))

Monica spunea...

Clar. Intotdeauna am stiut ca am spirit revolutionar :))

Trimiteți un comentariu