joi, 22 aprilie 2010

Monumente


Nu din acelea la care vă gândiţi. Monumente ale prostiei. Mărturii vii (din păcate) ale infinităţii prostiei şi nesimţirii umane. Asta mi-a fost dat să văd ieri, în timp ce mă întorceam acasa.

Am mers pe jos două staţii. În acest interval erau amplasate câteva tonete de unde se achiziţionează gratuit ziarul Adevărul. Tonetele erau goale, dar lângă tonete, sub tonete, de jur imprejurul tonetelor, se adunase toata populaţia Galaţiului cu vârsta peste 60 de ani. Stăteau, deci, la coadă la ziare, nu la carne, nu la lapte, ca pe timpul lui Ceauşescu, la ziare.

Am întors capul după ei, însă niciunul nu era măcar jenat de situaţie. Normal, mi-am zis, la ce să mă aştept, când trăim din nou în regim comunist? Am fost tentată să imortalizez momentul, dar n-am avut starea necesară pentru o ceartă cu imbecilii, aşa că am renunţat.

Când am ajuns în dreptul ultimei tonete, din zona unde locuiesc, tocmai sosise şi marfa. Peisajul la care am asistat a fost de-a dreptul superb. Nirvana. Moşi şi pe alocuri babe, împingându-se să apuce, nu un ziar, cum mi s-ar fi părut normal, ci câte apucau cu mâna. Mi-a venit în minte o alta imagine, cu tente olfactive de data asta, a celor care înmiresmează maxi-taxi-urile cu pachetele de branză şi ceapă, învelite în ziare. Iată, deci, la ce le folosesc cantităţile industriale de „adevar de seară”.

Acum îmi dau seama de ce niciodată nu apuc, nicăieri, niciun ziar. Aş fi fost curioasă să văd cum e, însă, aşa cum îmi spunea şi Ana, „tot ce e gratis e pentru moşi, că ei au timp liber care e asociat cu gratuităţi”.

Propun, totuşi, să se angajeze un responsabil cu repartizarea în mod egal a folositoarei hârtii. Ca să nu mai fim nostalgici după nişte vremuri oricum prezente.

Şi revenind la ideea pe care o subliniam într-o postare anterioară, nesimţirea celor de vârsta a 3 a, e cel puţin egală cu a tinerilor. Mi se confirmă zilnic.

2 comments:

Between two lungs spunea...

Pe bune faza?! Nu-mi vine sa cred!!! Acum, dincolo de aspectul suparator dintr-un anumit punct de vedere...mie mi se pare comica situatia...:)) Ar trebui sa te simti privilegiata, gazela, ochii mei nu au apucat sa vada asa ceva. :)) :*

Monica spunea...

Pai normal, ochii tai au apucat sa vada filme 3D. Asa da civilizatie, acolo la tine la oras :))
Stiu ca tu ai fi gasit comica situatia, doar ai ras si cand a trebuit sa compostezi 2 bilete pentru o statie, ca apoi sa mergi pe jos :)) Eu ma enervam rau. Dar imi face bine sa stiu ca tu abordezi altfel situatiile menite sa te innebuneasca. Ma mai inspir si eu, ca de invatat nu invat :) E cam tarziu la varsta mea...

Trimiteți un comentariu