marți, 4 mai 2010

Ajutor


Nu, nu e un strigăt. Nu-l cer, ci îl ofer. Cuiva care nu mi l-a cerut şi nici n-o va face. Cuiva care mă sună când are nevoie să-mi audă vocea, fără să îndrăznească să-mi spună că ar avea nevoie să mă şi vadă, pentru că eu tocmai i-am spus că mă plimb cu Alin pe faleză. Cuiva care s-a sacrificat pe sine şi şi-a sacrificat jobul, pentru ca (şi) mie să-mi fie bine. Cuiva care nici nu realizează proporţiile sacrificiului făcut şi nici nu îndrăzneşte să ceară ce e al lui de drept: ajutorul meu.

Îl ajut cu neputinţă, pentru că nu-i pot oferi decât o imagine fără consistenţă de care să se agaţe. Practic, aşa cum m-a ajutat el, n-o pot face la rândul meu. Dar pot să mă amăgesc cu bucuria scurtă pe care i-o aduc gesturile mele şi mai pot (şi trebuie) să inventez mereu modalităţi noi de a-i păcăli psihicul şi de a-l distrage de la durerea imensă şi nemeritată pe care o simte.

Faptul că am trecut amândoi printr-o experienţă asemănătoare în trecut, ne-a legat de la început, dar, pe el, viaţa l-a mai lovit o dată, în acelaşi loc care nu se vindecase şi la o vârstă nedrept de fragedă.

Neputinţa e greu de suportat, mai ales că mă simt legată de mâini şi picioare, în faţa unui prieten căruia îi datorez enorm.

Ascultându-l, retrăiesc durerea proprie de acum caţiva ani, etapă cu etapă, dar asta nu-i este lui de ajutor. Aşa că va trebui să-mi îngrămădesc amintirile, pentru a face loc celor pe care el mi le împărtăşeşte. Va trebui să le ascult, să le dau o formă acceptabilă, chiar dacă amândoi vom şti că ne jucăm de-a v-aţi ascunselea cu durerea.

Ieri, după o conversaţie de 25 de minute, mi-a trimis un mesaj în care mi-a spus că, momentele în care vorbim îl înveselesc. Azi îi pregătesc o surpriză, un mic cadou de suflet, care, sper să-i aducă un zâmbet, fie el şi pentru puţin timp.

Îi ofer ajutor, dar nu pot scăpa de impresia că îi întind o mână de care el nu se poate agăţa. Spun că îl ajut, pentru că el îmi spune că asta fac...


UPDATE: I-a plăcut :) I-a adus mai mult decât un zâmbet, iar asta mi-a înseninat ziua.

1 comments:

Between two lungs spunea...

:)

Trimiteți un comentariu