miercuri, 4 august 2010

Şi dreptate se făcu (II)


Ştiu că se spune că răzbunarea e arma prostului. Se spun multe. Însă, numai oamenii indecent înzestraţi intelectual îşi ghidează viaţa după zicale şi dictoane învăţate pe de rost. Pe mine mă cuprinde o satisfacţie lipsită de ipocrizie, când am posibilitatea să întorc un gest, o faptă, un cuvânt.
Intensitatea mulţumirii are aceleaşi cote, indiferent dacă răsplătesc pe cineva care mi-a bucurat sufletul, sau dacă înapoiez gustul amar pe care m-a făcut să-l simt. Nu sunt nici Maica Tereza, să iubesc pe toată lumea, nici Isus, să întorc şi celălalt obraz. Nu caut răzbunare cu orice preţ, nu pierd somn, plănuind strategii, dar când ocazia se iveşte şi îmi este la îndemână, n-o refuz. Şi de cele mai multe ori se iveşte. Doamne, ce dulce e acea clipă, când surprinzi „inamicul” cu garda jos, mirat de cât de mult te-a subestimat.
Azi am plătit o datorie unui coleg cu pretenţii de şef, care are iniţiative pe munca altuia. A îndrăznit să aibe şi pe a mea. Dar privirea lui tâmpă şi neputincioasă pe care mi-a aruncat-o, în timp ce tocmai îl anunţam că va avea noi atribuţii - unele din ele preluate chiar de la mine -  a fost cireaşa de pe tort. Mmmm, ce aromă irezistibilă are dreptatea!

7 comments:

zorro spunea...

Monica, vreau si eu o cireasă. O astept, dar nu mai vine. Creste si creste... Poate se face pepene si strică tot tortul. :))

Monica spunea...

:)) Nici la mine n-a venit usor. Incearca sa nu te gandesti si poate vei avea o surpriza placuta. La mine asa a fost.

zorro spunea...

Sunt oameni pe care trebuie să-i lasi în pace. Singuri îsi dau arama pe fată. Nu stiu dacă e o răzbunare, dar să-i lasi în amarul lor propriu e o lectie. :) Eu asta fac. Mă uit si văd cum îi creste micului neghiob nivelul de amar. El îl produce si nimeni nu-i mai scoate dopul. :)

Laura spunea...

:) Monica, roata se întoarce. Nici un cuvânt nu rămâne nepedepsit, nici o faptă nu e trecută cu vederea de "hazard". E în firea lucrurilor!

Monica spunea...

@ Zorro: Da, iti dau dreptate, dar depinde de situatie. Cel la care ma refeream eu, e mult prea increzut si convins ca e buricul pamantului, ca sa-si vada nivelul de amar. Si atunci are nevoie de putin ajutor ;))

@ Laura: Tocmai ai descris o lume perfecta, in care fiecare primeste ce merita. Realitatea nu e deloc asa. Tocmai de asta am si postat "evenimentul", pentru ca e un strop de dreptate intr-o lume in care triumfa injustitia.

Dreamer spunea...

Putina dreptate nu strica uneori, dar, de regula nu-mi plac razbunarile. Insa, viata plateste mereu polite.

Monica spunea...

@ Dreamer: Iti spun ce i-am raspuns si Laurei: nu cred in karma sau in lucruri care se intorc pe merit. Din punctul meu de vedere exista doar noroc conjunctural.

Trimiteți un comentariu