sâmbătă, 4 septembrie 2010

Day 3

Miercuri a fost ziua programata pentru...

Prima pe care am vizitat-o a fost Moldovita. Am inceput cu peisajul ce inconjura manastirea:


Apoi am pasit in interiorul curtii:


Modul cum s-au pastrat detaliile si culorile picturilor impune respect, pentru cei care au trait in acele vremuri. Privind acele locuri si atingand pietrele vechi de sute de ani, pentru cateva clipe, am avut impresia ca vad oamenii de atunci si simt pulsul vietii lor, asa cum era ea, cu multe generatii in urma... Ironic e ca, am avut impresia ca timpul nu exista, tocmai in locul acela care era dovada vie a trecerii timpului.



Urmatoarea destinatie a fost Sucevita, preferata mea. Drumul pana la manastire a fost cam asa:



Dupa multi kilometri, am ajuns:


Pe creasta despadurita din spatele manastiri, chiar in varf, este o casa. Oare cum este viata privita de acolo? 

 

Ultima destinatie a zilei a fost Putna. Din pacate, bateria mi s-a terminat exact dupa ce am facut urmatoarele poze, pe drumul spre manastire. Vremea alterna intre soare...:


... si nori:


Pozele de la Putna a fost facute cu un aparat de fotografiat clasic, asa ca nu pot posta nimic momentan. Insa, am privit fara cuvinte, mormantul lui Stefan cel Mare, pozitionat in interiorul manastirii, vis a vis de cel al copiilor lui, Bogdan si Rares. 
Tot la Putna am vizitat si un muzeu unde exista o replica infidela a sabiei lui Stefan, originalul aflandu-se in Turcia. 
In timpul micului tur al muzeului, un calugar ne expunea convingerile lui despre Stefan cel Mare, corelate cu cele referitoare la Mihail Sadoveanu, despre care afirma cu tarie ca a fost mason. Ca a fost sau nu, mi s-a parut deplasat comentariul lui, avand in vedere ca nu eram la o sueta si nici la o predica despre religie. M-a pierdut complet la afirmatia: "sa nu cumva sa credeti ca va puteti pocai daca nu mergeti duminica de duminica la biserica". Bine, pa.

0 comments:

Trimiteți un comentariu