sâmbătă, 2 octombrie 2010

02.10.2010 sau o pagină din jurnal

Cândva înainte de 2006 – singurul meu reper de orientare în timp e înainte sau după 2006 – am avut un jurnal pe calculator, destul de stufos. L-am pierdut în urma unei reinstalări de Windows şi am avut impresia că nici eu nu mai exist. M-am simţit fără trecut, ca o persoană care îşi pierde subit memoria. N-am mai scris pentru că mi se părea inutil. Începutul meu era acolo, irecuperabil. Cum să reîncep de la mijloc?
Am făcut-o după 2006. S-au adunat până acum de vreo două ori mai multe pagini scrise decât avea cel iniţial, iar aceea parte din viaţa mea nu mai prezintă mare importanţă. Dacă l-aş pierde şi pe acesta...? Intru în el rar, dar îmi este util. E ca o poveste căreia îi cunosc următoarele capitole, însă le uit pe cele anterioare. Am nevoie de trecut pentru a-mi sprijini prezentul. Nu şi pentru a-mi reaminti cât timp a trecut. E o tortură futilă. Oamenii au inventat timpul din plăcere pentru suferinţă şi autovictimizare, pretextând că au nevoie de repere.
Timpul le repară pe toate. Oamenii se schimbă cu timpul. Clişee. Nu e timpul, ci locul, distanţa, experienţa. Distanţa dintre locuri conduce la experienţe distincte şi la drumuri diferite. Timpul nu există.
Ochii care nu se văd se uită. O prietenie reînnodată e ca supa reîncălzită. Alte prostii menite să eticheteze, să încadreze, să stabilască graniţele între care ar trebui să ne trăim viaţa. Consolări pentru psihicul oamenilor slabi, sau leneşi. Orice depinde de noi e posibil. Vorbele înţelepte sunt menite doar să descrie stări de fapt şi să ne asigure că au mai fost şi alţii în situaţia noastră. Nicidecum nu reprezintă predicţii pentru viitor.
Gustul vieţii se schimbă cu fiecare melodie şi fiecare om. Piesele intense şi rezistente sunt rare. La fel ca oamenii. Tocmai de aceea, orice constantă din viaţă e o bucurie şi un motiv de zâmbet.
Azi am ascultat toată ziua hip hop, deşi starea mea e liniştită, ciudată, cam aşa: 

1 comments:

Raluca spunea...

Daca nu ti-am spus pana acum....I love your style :)

Trimiteți un comentariu