luni, 25 octombrie 2010

Despre iubire, fără clişee.

În ultimul an de facultate, cineva mi-a trimis un citat care, iniţial m-a pus pe gânduri, pentru ca, apoi să-mi influenţeze inexorabil raţiunea.
Au trecut 4 ani de când l-am pierdut şi toate încercările mele de a-l căuta pe google au fost un eşec. Nu mai reţineam numele autorului şi nici cuvinte cheie din citat. Păstrasem doar trăirea, sentimentul, convingerea. Căutam, deci, acul în carul cu fân şi răbdarea mea ceda repede în faţa avalanşei de citate puerile pe tema iubirii. Până aseară, când în mod miraculous mi-am amintit câteva cuvinte ce reduceau oarecum aria de căutare. Răbdarea mi-a fost răsplătită când l-am avut în faţa ochilor.
“A fi îndrăgostit de cineva înseamnă mult mai mult decât a fi stăpânit de un sentiment copleşitor - înseamnă a lua o hotărâre, a face o judecată, a te angaja printr-o promisiune. Dacă dragostea ar fi doar un sentiment nestatornic, n-ar exista nicio bază pentru făgăduinţa de a iubi pe cineva pe toată durata vieţii. Sentimentele vin şi se duc. Cum aş putea promite statornicie dacă m-aş baza numai pe ele, fără să mă bizuiesc pe judecata minţii şi pe voinţa caracterului?” -Erich Fromm.
Superb. Complet. Perfect. Total diferit de dulcegăriile postate în cantităţi industriale de minţile înguste.

6 comments:

Between two lungs spunea...

Fara cuvinte... :) :*

Monica spunea...

Il am de la Bogdan, in caz ca n-ai ghicit din prima ;)) :*

Between two lungs spunea...

Da, da, m-am prins eu, nu ai grija. ;))

Monica spunea...

:)

Parazitu spunea...

Absolut minunate...ASA SE DEFINESTE DRAGOSTEA ADEVARATA. O sa imi permit sa pun citatul si la mine pe blog, nu ma pot abtina sa nu fac asta... Iti multumesc...

Monica spunea...

:) Eu iti multumesc ca rezonezi.

Trimiteți un comentariu