duminică, 23 ianuarie 2011

Alb

                                                             pic

Obisnuiam sa am intrebari. Acesta era si motivul pentru care scriam mai des si mai intens. Insa, lucrurile s-au sedimentat. Trairile si-au gasit linistea mult cautata, sentimentele sunt si ele identificate, clasificate si acceptate. Nelamuririle despre dragoste si-au gasit explicatiile filosofice si s-au transformat in pareri bine definite, oricand argumentabile. De catre mine, mie insami, evident. Nu tin sa demonstrez nimic, nimanui.
Acum, formulez intrebari doar cand gasesc raspunsuri, intamplator si ocazional, in carti.
Albul de afara nu-mi displace, spre surprinderea mea. Am citit postari, din diverse colturi ale tarii, despre zapada care e un numitor comun zilele astea.
Ieri, cu o luna mai tarziu, am simtit, spontan si complet neasteptat, acea caldura interioara specifica sarbatorilor copilariei mele. Mi-am luat cartea in brate si am uitat de timp, in vreme ce albul acoperea totul. Seara, am iesit intr-un loc ce avea pe pereti tablouri cu Galatiul surprins intr-o perioada similara cu cea din cartile mele. Privirea mi-a ramas furata, sufletul linistit, iar simturile delectate cu un ceai sugestiv intitulat “Christmas miracle”. Aromele ceaiului imbinau perfect “ingredientele” Craciunului si nu-mi amintesc sa fi gustat o combinatie mai potrivita cu ceea ce simteam.
Conversatia a avut drept subiect principal cartea pe care tocmai am terminat-o si care se incheie asa:
“- Eh, ii zise Ronquerolles lui Montriveau, cand acesta reaparu pe teuga; a fost o femeie, acum nu mai este nimic […] sa nu ne mai gandim la ea decat asa cum ne gandim la o carte citita in copilarie.
- Da, zise Montriveau, pentru ca ea nu mai este acum decat un poem.
- Iata-te intelept. De acum inainte poti sa ai oricate pasiuni vrei; iubirea insa trebuie sa stii s-o plasezi bine, caci numai ultima iubire a unei femei poate sa satisfaca prima iubire a unui barbat.”
Ziua s-a inchieiat cu un sarut de la Alin si cu o urare potrivita care mi-a adus un zambet: Happy Christmas.

2 comments:

Between two lungs spunea...

"...caci numai ultima iubire a unei femei poate sa satisfaca prima iubire a unui barbat.” :) :*

Monica spunea...

Da, partea asta mi s-a parut si mie interesanta, iar daca citesti cartea vei intelege mai bine la ce se refera. Oricum, ca si concluzie e sublima :) :*

Trimiteți un comentariu