joi, 9 iunie 2011

Ieftin si bun

                                                               s
Deviza Kaufland-ului e, in mod evident si deviza romanului. Numai ca, afirmatia este departe de a fi adevarata, pentru orice mansarda mobilata macar decent.
Dragi, cumparatori, mandri detinatori ai consacratei sacose de rafie, imbibata cu zer scurs de la telemeaua din dotare si pudrata cu pamant - probabil scurs din buletin – “ieftin” nu echivaleaza cu “bun”. Echivaleaza… la dracu’, ce cuvinte folosesc si eu. Reformulez. Ieftin nu egal bun. Cel putin, nu pentru orice. Intr-adevar, unele lucruri se pot cumpara mai ieftin si la o calitate acceptabila. Dar, majoritatea “ieftinatatilor” reflecta intocmai pretul. De cat dai, de atata il ai, zice o vorba mai veche decat Kaufland-ul. Presupun ca, la deviza asta nu s-au gandit… S-au gandit, insa, sa-mi provoace mie un atac cerebral, dand dovada de nesimtire in doze obscene. Probabil ca sunt singura care se revolta la ceea ce urmeaza sa detaliez, dar nu ma mira, pentru ca suntem o natie de oi care nu reactioneaza, nu gandesc, doar rumega ce li se da.
Un hipermarket care se respecta, incearca sa limiteze disconfortul creat clientilor din culpa firmei, astfel incat, acestia sa revina cu placere cat mai curand. Cred ca e o chestie de bun simt, nu tine de vreo complicata strategie de marketing. In aceste conditii, nu stiu ce vina am eu ca Kaufland-ul nu a considerat necesar sa investeasca in cateva bariere antifurt. Probabil, ieftine si bune n-au gasit. Au gasit, in schimb, de cuviinta sa-si trateze clientii, din start, drept hoti. Cel putin eu asa ma simt cand sunt rugata sa aduc caruciorul in exterior (ceea ce oricum faceam, ca altfel nu am cum sa ies), asta in timp ce casiera se apleaca vizibil, enervant, si mai ales, jignitor peste banda, pentru a se asigura ca n-am furat nimic. Cum?! Adica, CUM ???!! Asa ceva??!! Da, asa ceva. De ce nu? ca doar nimeni nu se simte ofensat cand e prezumat din start hot. Pe sistemul “sa se uite dom’le ca oricum nu am luat nimic” oile trec mai departe, numai eu am ochii cat cepele, nervii la maximum si tensiunea 20.
Cata prostie, cat tupeu, cata nesimtire si incompetenta in tara asta ! Dar, mai presus de toate, cata NEPASARE !

8 comments:

Lorelei spunea...

Ba si io ma enervez, da' nu asa tare ca tine.
In fond, fomeia isi face datoria.
Dar da, e urat....

Monica spunea...

Sunt constienta ca nu casiera a venit cu ideea asta si ca e vorba de o decizie luata la un nivel superior ei, dar, totusi, ar putea si ea/ele sa-si faca datoria mai subtil. Sa arunce un ochi in cos, cand ies, de exemplu. Ar fi mai de bun simt...

Lorelei spunea...

Casiera ar putea sa spuna(mai sus) ca e o initiativa necivilizata, si ca si ei ii e rusine sa faca asta...
Totul porneste de jos, de la clasa aia medie care nu ia atitudine, nu?

Monica spunea...

Ce sa faca?! :)) Unde ai vazut tu angajat care sa iasa din cuvantul "patronului"? Nu aveam asteptari chiar atat de mari de la ea, ca daca s-ar fi intamplat asta, se mai schimbau unele lucruri in romanica. Nu sper la asa ceva. Dar la o bruma de bun simt mai sper, in naivitatea mea :)

Lorelei spunea...

Dap, eu asteptari de genul asta am. Din pacate.
Cam despre asta vorbesc in multe din postarile mele.

Anonim spunea...

de multe ori poate sa ramana ceva in carucior fara sa isi dea seama clientul, daca se cere sa se uite in carucior si asta e regula nu vad dc va ofticati...

Monica spunea...

Pentru ca regulile astea sunt facute de prosti, pentru si mai prosti, care le accepta si se supun lor, fara sa le judece.

Monica spunea...

P.S.: Intr-o perioada Kaufland-ul avea un anunt: daca stai mai mult de 2 minute la rand la o casa, ti se dadea nu mai stiu ce (un bon valoric, niste bani, ceva). Anuntul era repetat obsesiv cand casele erau goale. Cand era aglomeratie, REGULA nu se mai aplica. Acum au scos-o de tot.

Trimiteți un comentariu