marți, 20 septembrie 2011

"Home" is about people

M-am intors. Imbogatita sufleteste, cu un zambet larg si calm pe chip, cu o liniste ce inca nu s-a risipit in atmosfera apasatoare de la munca. Fac un slalom usor si, momentan, nepasator printre prosti, tupeisti si oameni de nimic. Privesc a mia oara fotografiile facute in vacanta, inchid ochii si respir aerul locurilor vazute. Resping tot ce e urat si rau si ma fortez sa nu revin la starea psihica de dinainte de plecare. Acum stiu exact pe seama a ce s-o pun.
M-am intors. Cu mai multa veselie si pasiune. Acum stiu cum as putea fi, cum mi-ar placea sa fiu. Daca.
Am descoperit ca o tara sub standardele minime de civilizatie, ce da pe afara de nesimtire, prostie, tupeu si grandomanie, e totusi o tara frumoasa, daca in ea traiesc oamenii ce imi dau sentimentul de “acasa”. Iar cand sange din sangele tau e intr-o alta tara, sa disimulezi dorul nu ajuta decat pana in clipa revederii, cand toate sentimentele inabusite explodeaza in imensa fericire a revederii.
Mi-au lipsit oameni. Locuri nu. Nici n-ar fi fost posibil, avand in vedere peisajele de vis la care am fost martora.
Nu mi-au lipsit absolut deloc blogul, facebook-ul, mess-ul si nici macar internetul, desi inainte sa plec, dezvoltasem o adevarata dependenta. M-am detasat complet de tot ce inseamna viata mea in Romania si pentru doua saptamani am trait o alta viata. De fapt, pentru doua saptamani, am trait.
Am descoperit un prieten extraordinar intr-un cunoscut pe care, conjunctura facea sa-l vad doar o data pe an. Dar am trait si reversul. O persoana pe care o consideram extraordinara a decazut brusc si definitiv in ochii mei. Dar experientele acestea m-au apropiat si mai mult de cine merita, asa ca nu regret reversul.
Sunt acasa. In noua casa, pentru ca, m-am mutat imediat ce m-am intors, intr-un spatiu mult mai cald, luminos si vesel. Acasa e intodeauna unde sunt cei dragi. Locul e relativ.

0 comments:

Trimiteți un comentariu