vineri, 23 septembrie 2011

Zen

Inainte de vacanta de anul asta, refugiul meu care nu dadea niciodata gres era un film la cinematograful din Braila. Imi placea sentimentul de a fi intr-un oras strain de problemele si stresul pe care le asociam orasului in care locuiesc. In plus, e suficient de aproape pentru a da o fuga oricand, iar indicatorul de la intrarea in oras reprezinta garantia ca, gandurile mele sunt la un oras distanta.
Acum ca am revenit, ma intrebam daca, dupa locurile, atmosfera, oamenii si mai presus de toate, civilizatia de care am avut parte in vacanta, un film in Braila va mai avea acelasi efect. Am aflat aseara, cand am fost la “Johnny English Reborn” si am ras din tot sufletul. Cu siguranta asta a fost singurul lucru care mi-a lipsit in Italia: un film in engleza subtitrat. Sa dublezi un documentar, un film, o emisiune, sau, orice altceva in limba ta mi se pare o prostie fara margini. Cum poate cineva sa-l interpreteze pe Jim Carrey?! Sau pe Al Pacino. Daca, in primul caz dublarea ar fi un esec asigurat, in al doilea e o mica crima. De cat tupeu si ingamfare trebuie sa dai dovada, sa-ti permiti sa te compari cu Al Pacino! Acum inteleg de ce italienii nu stiu engleza. Si nu numai ei. Mie nu mi se pare o dovada de patriotism sa-ti vorbesti doar limba materna. Consider ca e chiar un semn de ignoranta.
Dar, sa revin la ideea initiala. Abia astept sa vad “Contagion”, pentru Marion Cotillard pe care am adorat-o in “Nine”, “La Mome”, “Inception”. Si pentru Kate Winslet care imi aminteste de “Revolutionary Road” si “The reader”. Si pentru Laurence Fishburne care e, simplu, Laurence Fishburne. Si pentru Jude Law care imi aminteste de “Closer”. Si pentru Matt Damon in “The Adjustment Bureau”… Dar, mai am de asteptat pana la premiera, mai ales ca nu e deloc indicat sa ma duc din prima zi, odata cu hoardele. Iar, daca la film mai adaug o vizita la KFC si macar o ora la patinoar, relaxarea e totala.
P.S.: La melodia de mai jos ma intorc de multe ori si de fiecare data o gasesc la fel de fascinanta.



0 comments:

Trimiteți un comentariu