joi, 1 decembrie 2011

Despre patriotism, fara ipocrizie


Talent doesn’t make you smart, just makes you talented. E o reflectie proprie si o realizare tarzie a unui adevar. Si anume ca, nu exista semnul egal intre talent si capacitatea intelectuala. Foarta mult vreme mi-a placut sa cred ca merg mana in mana. Au contrair, cum ar spune francezul.

Flacara patriotismului nu se aprinde in sufletul meu nici azi, nici in alta zi speciala, nici cu vreo alta ocazie. Si nu, nu pentru ca sunt dezamagita de ce inseamna viata in Romania, oamenii, mentalitatea, ipocrizia, prostia, spiritul de turma si alte astfel de calitati. Ci, pentru ca, patriotismul e pura ipocrizie, sau in cel mai bun caz, pura prostie. Da, stiu, majoritatea se vor isteriza la o asa afirmatie. Mai ales cei care arboreaza drapelul la date fixe. L-am avut si eu, fluturand, la munca, inca de pe 30, dintr-un exces de zel al unui coleg semianalfabet, dar, ce sa vezi, patriot. Am primit chiar felicitari de la clienti, furnizori, etc., pentru frumoasa initiativa. Am zambit condescendent si mi-am vazut de ale mele pentru ca 

“I’ve never understood national or ethnic pride. Pride should be reserved for something you achieved or obtained on your own, not something that happens by accidents of birth. If you’re happy to be an American, that’s fine. Be happy, don’t be proud. Pride goeth before a fall. Never forget proverbs” – George Carlin.

UPDATE: Azi am reusit sa-mi rezolv probleme pe care credeam ca va trebui sa le aman, fiind zi libera legala. Am ramas cu impresia ca, singura care a avut liber azi am fost eu...

2 comments:

iosif dragu spunea...

Buna dimineata!
Ti-am citit postarea, si nu m-am isterizat :)
As face totusi o observatie. Daca flacara patriotismului nu se aprinde in sufletul tau (o spui tu si eu te cred), de unde sti ca patriotismul este ipocrizie sau prostie? Ceea ce nu experimentezi nu ai de unde cunoaste mai ales cand vorbim despre ceva din "panoplia" simtirii...
Cred insa, ca folosim cuvinte si mimam atitudini de multe ori, fara sa traim continutul. Iar pentru multi dintre noi, patriotismul este doar o forma lipsita de continut dar plina de drapele, defilari sau discursuri sforaitoare.
Un astfel de "patriotism" daca despre el este vorba in postarea ta, ma dezgusta si pe mine iar capacitatea cameleonica a unui individ de a copia o scalambaiala colectiva nu este nicidecum vreo virtute ci dimpotriva, o dovada de imaturitate!
Postarea ta m-a provocat, mi-a ridicat intrebari si m-a pus fata in fata cu mine... si asta nu e rau!
Iti doresc o zi buna!

Monica spunea...

Buna seara! Acum iti citesc comentariul. De fapt, e tot "buna dimineata" pentru ca e trecut de miezul noptii :)
Daca nu te-ai isterizat, ma bucura sa spun ca esti printre putinii care indraznesc sa "question things". N-am gasit echivalentul potrivit in romana.
Ai inteles foarte bine ce am vrut sa spun si, se pare ca, inca o data gandim la fel :)

P.S.: Dupa postarea mea l-am auzit si pe Badea spunand cam acelasi lucru.

Trimiteți un comentariu