joi, 2 februarie 2012

Stari de curcubeu

Frigul de afara ma indispune, imi creeaza o stare de neliniste si o dispozitie pentru ganduri negative. Cu atat mai mult cu cat, inceputul de an, in perceptia mea, e sinonim cu venirea primaverii.
Desi locuiesc foarte aproape de serviciu - practic, ies din scara blocului si intru in sediul firmei – azi, aproape mi-au degerat mainile. Am stat cateva minute cu pixul in mana pana sa reusesc sa imi scriu numele. Ce e drept, nu mi-am luat manusi, din prea multa comoditate, dar nici nu mi s-a mai intamplat sa-mi inghete mainile in buzunar.
Dupa ce m-am incalzit, gandul mi-a zburat la cei  mai putin norocosi care muncesc in aer liber pe vremea asta, pentru un salariu mizerabil, dar pe care se bucura sa-l aiba. Si, uite asa incepu depresia. In incercarea de a alunga gandurile neputincioase, imi iau cappuccino-ul si incep sa-mi verific conturile. Pe facebook gasesc doua prostii mai mari ca mine, postate ca monumente de inteligenta, semn clar ca se impune o curatenie mai atenta prin lista, de dragul psihicului meu instabil.
Una e o descoperire a unor cercetatori. Deja suna promitator, stiu. Mai ales, daca, obiectul descoperirii lor e chiar reteta fericirii.



Nu stiu ce parere au altii, dar eu, citind mizeria asta ma simt insultata in inteligenta mea de un nivel mediu. Ori ca imi servesti asa ceva drept descoperire, ori ca ma injuri ca la usa cortului, nu vad nicio diferenta.
A doua e o reflectie. 


Citind-o, mi-au venit in minte instantaneu, zeci de exemple care ii contesta veridicitatea.
Nu stiu… eu nu ma consider (pentru ca nici nu sunt) o persoana de o inteligenta fantastica. Testul IQ facut in facultate a indicat o valoare peste medie, dar departe de un rezultat remarcabil. Si, totusi, vad foarte putina lume care sa fie deranjata de falsele descoperiri ale cercetatorilor, sau de ideile mediocre, inghitite fara a fi mestecate de catre o majoritate covarsitoare. Ceea ce, ma duce cu gandul la o alta reflectie, apartinandu-i lui George Carlin, valabila oricand.


Dar sa privim si partea pozitiva, pentru ca, ea exista si vine de la persoane istete si pline de umor...


... de la persoane talentate...

'Back to Solitude' (2011) from Joschka Laukeninks on Vimeo.


... sau de la oameni care, in afara de calitatile amintite, mai au si un suflet ce vibreaza in unde perceptibile de foarte putini...

 
... sau de la o melodie ce iti da impresia ca a fost compusa de tine...


... sau de la cartile cu miros de vechi, recent primite, ce abia se asteapta a fi citite...

5 comments:

Mihai spunea...

Facebook are acea optiune de a te abona numai la posturile importante sau de a te dezabona de tot de la o anumita persoana. Daca ar fi sa iau cat de cat in serios toate prostiile pe care le reposteaza lumea pe Facebook, n-as rezista nici o zi. Insa exista acel procent mic de tot de oameni care rezoneaza pe aceeasi frecventa ca si tine, sunt acei oameni cu care razi la aceleasi glume si cu care discutati aceleasi lucruri. In ultimii ani, ianuarie a devenit prima luna de iarna serioasa, nu te poti gandi la primavara de acum. One step at a time. And wear gloves, god damn it! It doesn't take more than 20 seconds for your hands to freeze completely (at -17 degrees Celsius).

Monica spunea...

Mihai, am aplicat deja optiunea despre care vorbesti, iar procentul acela mic, de oameni care rezoneaza cu mine, e tot ce conteaza. Stiu ca pe ei ar trebui sa ma concentrez in totalitate, dar, nu sunt genetic construita sa pot ignora, sau macar tolera prostia. Un defect major in zilele noastre. E ca si cum as fi alergica la aer.
Da, din pacate, iarna vine in ianuarie, de ceva timp, dar eu am ramas pe stilul vechi, in alte timpuri. Azi mi-am luat manusile :) si iti multumesc pentru tonul cald pe care l-ai folosit ca sa ma certi :)

Mihai spunea...

Poti mereu sa zambesti in sinea ta uitandu-te la prostia celorlalti si poate vei trece mai usor peste ei. Pana si eu port manusi si fes (sunt tipul de om care nu are deloc probleme cu frigul). Ma bucur ca ai luat serios sfatul meu (referitor la manusi).

Kali spunea...

Eu ce sa mai zic.Dimineata cand plec la liceu imi iau 2 perechi de manusi..Dar nici ele nu ma incalzesc in cele 20 de minute pe care le parcurg:)

Monica spunea...

Mihaela, la tine deja e exces :)

Trimiteți un comentariu