miercuri, 28 martie 2012

OBR = o bere! Tare?

                                                                sursa

Imi amintesc ca in copilarie radeam mereu cu tata pe seama reclamelor la detergenti. Erau cele mai proaste, cele mai penibile. Atat de jenante, incat imi era mie rusine de rusinea celor care le-au conceput. Mai ales cele de la Bonux, produs pe care niciodata n-am fost inspirata sa-l incerc, fix din pricina reclamelor de proasta calitate.

Acum, detergentii au fost detronati de bere. Reclamele romanesti la bere intrec orice granita a penibilului si a prostului gust. Mai ales a prostului gust. Obiectul adresabilitatii lor e manelistul incult – pleonasm intentionat – incapabil de a-si depasi conditia, pentru ca ignora pana si posibilitatea existentei unei alte conditii decat cea proprie. Sunt acele animale carora le lipseste judecata, ghidandu-se doar dupa insinctele primare. Cum altfel se poate explica mandria unui om, aflat la mijlocul existentei, pentru supremul gest de a-si boteza pumnii: “puternic” si “amarui”?! Exista ceva mai jenant de atat? O, da. Cei care considera astfel de reclame amuzante, mai ales cand se (auto)intituleaza specialisti in marketing. Nenea despre care vorbesc – n-o sa-i fac reclama, ca n-are nevoie – are pana in 30 de ani si recunoaste ca scenariul reclamei la Bergenbier e putin tras de par, dar il gaseste totodata amuzant si, chiar se intreaba daca ideea cu acronimul OBR nu e geniala. Geniala?! “Genial” nu e un cuvant pe care il folosesc des si, in niciun caz in corelatie cu reclamele romanesti la bere. Dar, daca spune specialistul… zic sa ne conformam, nu?

0 comments:

Trimiteți un comentariu