vineri, 11 mai 2012

Cum sa NU abordam un potential angajat

Dupa ceva timp de gandire, de research amanuntit si consultari am luat decizia despre care vorbeam in aceasta postare. Nu voi pleca, dintr-un cumul de motive, suficient dezbatute in offline pentru a mai avea rabdarea de a o face si online. Ma limitez sa spun ca oferta mi-a trezit interesul de a pleca din tara, dar cu alta ocazie si in circumstante diferite.

Si pentru ca o oferta de munca nu vine niciodata singura :) ieri am mai primit una, situata totusi la celalalt pol al profesionalismului, mai exact in absenta lui totala. O redau mai jos, in forma in care am primit-o.

Buna ziua,
 
   Va transmit acest email ca urmare vizualizarii CV-ului dumneavoastra pe site-ul ...
Am citit cu atentie si am constatat ca sunteti o persoana pregatita din punct de vedere profesional, iar ca o prima impresie sunteti o persoana serioasa si responsabila. Datorita acestui fapt, v-am selectionat CV-ul pentru a va propune o colaborare in domeniul financiar – bancar- asigurari in cadrul companiei noastre, o colaborare care poate fi full-time sau part-time.
In cazul in care doriti venituri motivante si sa lucrati intr-un mediu prietenos, ma puteti contacta la nr. tel .... pentru a stabili detaliile unei intalniri la sediul agentiei din Galati, in care sa evidentiem activitatile si beneficiile care reies din aceasta colaborare .
          Cu stima,
                   Manager  LILIANA AIRINEI ¡
 
Nici nu stiu cu ce sa incep, sunt atat de multe nereguli in aceasta forma de abordare, incat imi vine sa nu mai incep deloc. Dar sa ne apucam totusi...

In primul rand, e limpede ca acesta este un e-mail, pentru ca emailul apare in dex ca fiind o masa sticloasa, aplicata pe diverse suprafete pentru a le proteja si infrumuseta. Presupun ca doamna in cauza n-a vrut sa-mi dea un strat de smalt...

E-mail-ul incepe cu laude nefondate la adresa mea - indiciu important. Ce angajator se precipita in a-si flata posibilii viitori angajati, fara ca macar sa-i fi vazut? Unul disperat, care, in mod evident, nu gaseste ce cauta. Ceea ce inseamna ca nici jobul nu e cautat, chiar in conditiile in care Galatiul ocupa un loc fruntas in topul judetelor cu rata de somaj mare. De unde putem deduce usor ca e un job in asigurari, lucru confirmat cand mai parcurgem putin oferta. Cred ca nu mai are nimeni nelamuriri de ce un job in asigurari e prost, asa ca nu voi insista asupra acestui subiect.

Apoi urmeaza partea surprinzatoare. EU trebuie sa sun pentru a afla detaliile ofertei. Say what? Sa inteleg ca ditamai compania a ramas fara minute la abonament, sau poate credit pe cartela?! Si daca da, s-au terminat tocmai la mine, aceasta persoana pregatita profesional, serioasa si responsabila? Bineinteles ca nu, dar cum cei din domeniul asigurarilor recruteaza disperat si la intamplare, trimitand spam-uri in ideea ca nu se stie de unde vine norocul, nu meritam investitia, nici de timp, nici de bani.

In incheiere, acest "smalt" ne intareste convingerea ca nu avem de-a face cu nicio companie, intrucat putem observa lipsa unei semnaturi profesioniste, specifice unei companii, neglijenta cu care a fost scris textul si lipsa unei adrese de e-mail apartinand unei firme, de tipul: liliana.airinei@bcr.ro. 

La nivel profesionist se procedeaza cam asa:

Buna ziua,

Va multumim pentru interesul acordat proiectului Americana
pentru pozitia de Guest Relation Officer.

In urma interviului sustinut, avem placerea sa recomandam CV-ul Dvs. mai
departe pentru un interviu final cu clientul.

In momentul in care vom avea informatii referitoare la disponibilitatea
clientului de a veni in tara pentru un interviu personal, vom reveni cu
informatii referitoare la urmatorul pas in procesul de selectie.

Nu ezitati sa ne contactati pentru orice neclaritate sau detalii
suplimentare.

O zi frumoasa,

Andreea Ilea
Human Capital Consultant

Lugera & Makler
Str.: ....
Tel.: ....
Fax: .....
http://www.lugera.ro
 

9 comments:

Anca spunea...

eu totusi nu-mi revin...TU sa-i suni pe EI? :))) Doamne...ca unii nu merita nici sa-i pui sa-ti pazeasca usa la intrare...

Monica spunea...

Da, Anca, si pentru mine a fost un soc, dar privit cu detasare, e-mail-ul e chiar amuzant. In Romania daca ai bani si nu duci grija zilei de maine, te poti uita la ce se intampla ca la o comedie de zile mari.

Anonim spunea...

omg..draga mea..am ajuns din itamplare pe aici..am citit "post-ul" sau "postul" sau blog-ul..sau blogul...despre curier...si acum asta...frate..ce probleme existentiale mai ai si matale...asta inseamna sa fii bloger? sa comentezi fiecare fapt nesemnificativ din viata ta? mai amuzanta este anca care nu-si mai revine...asta-i realitatea in lumea virtuala? nasol!

Monica spunea...

Draga anonim, nu inteleg de ce tot insisti si persisti in ceva ce nu-ti place. Chiar te rog sa-ti gasesti ceva mai interesant de facut, decat sa ma citesti pe mine.

Cristi Constantin spunea...

Genial. :)

Monica spunea...

Cristi, fratiorul tau m-a ajutat in experienta cu Lugera. Nu stiu daca ti-a spus :)

Cristi Constantin spunea...

Mi-a spus si m-am bucurat cand am auzit asta :)

Nicoleta spunea...

Astazi am primit pe mail acelasi text, identic....
Am gasit acest articol facand o verificare sumara doamnei respective.

Monica spunea...

Si ai gasit ceva despre ea? Eu nu m-am obosit sa caut :)

Trimiteți un comentariu