luni, 21 mai 2012

Keep movin' on

Vad realitatea asa cum e. Daca altii o prefera cu putin roz, e alegerea lor. A mea e sa ma indepartez de ei si, in mod natural, ma indepartez de oricine accepta de bun tot ce e social acceptat. Oamenii care traiesc intr-o realitate a lor, pe care n-au puterea s-o puna sub vreun semn de intrebare, ma intristeaza. Oamenii care traiesc intr-un glob de cristal, considerandu-l solutia perfecta de a infrunta viata, nu sunt oamenii langa care imi doresc sa fiu. Cei care se refugiaza in mediocritate, ma imping si mai mult catre refugiul in propria persoana. Iar cei care emit judecati dintr-o perspectiva privilegiata, pur si simplu ma reduc la tacere. Nu pentru ca nu as avea argumentele necesare sa le dovedesc ca gresesc, ci pentru ca demersul in sine e inutil. Omenii prefera sa creada in ce le convine, in ce e mai comod de acceptat si evita adevarurile incomode. Evita pana si circumstantele care ar putea conduce la un dezechilibru al realitatii proprii. Si in aceste conditii, orice argument e nefunctional, pentru ca ei nu au oricum mintea deschisa catre eventualitatea ca s-ar putea insela. Nu sunt pregatiti sa-si admita asta nici lor insisi.
Eu sunt ca House, caut  adevarul cu orice pret, chiar daca nu e placut de auzit. Inclusiv cand e vorba de mine. Mai ales cand e vorba de mine. Altfel, cum as putea avea macar impresia ca evoluez?
Si o melodie care vorbeste de la sine. Pentru unii.

9 comments:

Lorelei spunea...

Fatah, noi treb'e sa invatam sa punem aceste adevaruri in niste haine acceptabile, care sa nu raneasca sensibilitatile lu' ailalti.

Noi exprimam adevaruri fruste, in fata, si desi intentia e buna, de corectare a lentilei prin care unii privesc viata, iese cu rani si julituri. Nici nu ne mai dam seama cand ii altoim! Si ca ce spunem raneste.

Sau ne indepartam.

Nici solutia asta nu e buna.

Monica spunea...

Adevarul e adevar. Eu nu-l imbrac, il dezbrac. De imbracat, il imbraca toata lumea. Majoritatea il sufoca in cojoace, de abia se mai vede. Asta pot face si eu. Provocarea e sa rezisti tentatiei, insa...

Lorelei spunea...

Provocarea e sa rezisti tentatiei de a mai face lucruri pe care le-ai facut si inainte....

Nu inseamna sa cocolosesti pe cineva sau sa devii ipocrit, ci s-o spui de asa maniera incat sa nu-l doara.

Monica spunea...

Daca prin "lucruri" ai vrut sa spui "greseli", n-am niciun regret in privinta asta, pentru ca nu imi reprosez lucruri pe care as fi putut sa le fac altfel. Dimpotriva, din adevaruri rostite brutal au luat nastere cele mai frumoase prietenii. In cazul meu, bineinteles :)

ddunia spunea...

Ori de cate ori te citesc ma trezesc ca zambesc condescendent. Ma scutur de zambet si apoi imi amintesc ca am trecut si eu prin asemenea stari de revolta. Izbucnesc chiar si azi, dar nu mai am acest aer justitiar al tau.
Iti place sa inveti, iti plac lucrurile de calitate si oamenii cu caracter, dar toate aceste pretentii te imping sa emiti judecati aspre, iar omul spre care tanjesti tu trebuie sa gaseasca intelegere pentru oricine, pentru alegerile fiecaruia.
E greu, e o durere asemanatoare durerilor de dinti, dar merita, castigi echilibrul si masura fiintei tale. O viata de om asta cere imperativ: masura si echilibru.

Monica spunea...

Paula, inteleg punctul tau de vedere. Insa, echilibrata am fost dintotdeauna. Viata mea a fost atat de lipsita de excese de orice fel, incat, din exterior pare ca n-am trait, decat cu teama de a nu colora dincolo de linii.
Totusi, atitudinea mea nu e o incercare de a razbuna perioada prea echilibrata, e o reactie fireasca in conditiile actuale.
Cat despre durere, o simt si mi-o asum impreuna cu tot ceea ce sunt. Tranzitia catre echilibru si intelegere, n-o vad insotita de suferinta, ci de linistea resemnarii, care nu ma caracterizeaza. Din pacate.

ddunia spunea...

Tocmai ca nu este resemnare, ci intelegere si toleranta.

Monica spunea...

Sunt intelegatoare si toleranta, ba chiar complet nepasatoare la modul de viata si deciziile celorlalti, dar numai atat timp cat nu ma afecteaza si pe mine.

Ghost spunea...

"Vad realitatea asa cum e."
"...pentru ca ei nu au oricum mintea deschisa catre eventualitatea ca s-ar putea insela."

:)

Trimiteți un comentariu